piątek, 20 lipca 2012

Gotujemy: Bułgarska uczta jednogarnkowa - Kavarma (kawarma)

Po powrocie z Bułgarii naszła mnie ochota na danie, które przypomni mi świetne wakacje i przepyszną kuchnię bułgarską. Do przygotowania idealnie nadała się przywieziona z wakacji bułgarska misa. Chcę podzielić się z Wami przepisem na przepyszne danie zwane Kavarma. Jest to danie jednogarnkowe. Bardzo lubię tego rodzaju potrawy.


Składniki:
400-500g wieprzowiny
1 ząbek czosnku
1 cebula 
groszek z puszki
kilka ziemniaków  1 lampka wina
3-4 łyżki tłuszczu lub oleju
1 łyżka mąki
½ szklanki wywaru mięsnego
Papryka, pieprz, sól 

Sposób przygotowania:

Kroimy mięso w niewielkie kawałki (jak do gulaszu) i przyprawiamy solą i papryką. Odstawiamy mięso na pół godziny, a po upływie tego czasu podsmażamy je na tłuszczu na patelni. Później na tym samym tłuszczu smażymy drobno pokrojoną cebulę. Możemy dodać również inne warzywa, wg, naszego uznania ja dodaję również groszek z puszki, czasem paprykę zieloną lub zieloną fasolkę. Smażymy je około 2-3 minuty. Potem znów dodajemy mięso i całość doprawiamy ponownie solą, papryką i pieprzem. Następnie dodajemy wywar mięsny wraz z winem i czosnkiem i dusimy przez kilka minut na wolnym ogniu. W trakcie dodajemy mąkę do zagęszczenia sosu.

Dzięki temu, że (jak już wspomniałam) miałam przyjemność odwiedzić Bułgarię w zeszłym roku, miałam możliwość kupna typowego ceramicznego, bułgarskiego naczynie, które jest nie tylko piękne ale i bardzo funkcjonalne. Gotową Kavarmę umieściłam, w naczyniu i dodałam gotowane i pokrojone w kawałki ziemniaki. Do tego wino czerwone oraz sałatka z kwaśnym serkiem bułgarskim sirene.

Bułgarski posiłek gotowy! Smacznego :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się z nami swoją opinią: